Artysta, jeżeli chce podtrzymać zainteresowanie odbiorców swoją twórczością, musi dbać o działania promocyjne. Aktualnie każdy muzyk bardziej lub mniej popularny zdaje sobie sprawę, że trzeba regularnie publikować w internecie utwory, a także informacje dotyczące swojej twórczości. Obecnie zarabianie na muzyce odbywa się właśnie głównie w sferze online. Jak zrealizować takie działania? O to dba agregator muzyki Independent Digital.
Czy muzyk może szybko dotrzeć do odbiorców?
Internet udostępnia obecnie wiele praktycznych narzędzi, które twórczość mogą uczynić bardziej lub nawet natychmiastowo rozpoznawalną. To właśnie dzięki obecności na serwisach streamingowych wielu solistom i zespołom udało się zaistnieć i być rozpoznawalnym na całym świecie nawet z dnia na dzień. Trzeba jednak pamiętać, że promocja w Spotify lub na Tidal, czy też YouTube powinna być realizowana przez profesjonalistów. ID doskonale wie, jak ważne są playlisty, a każdy artysta jest otoczony opieką promocyjną. Kluczowy jest nawet sam moment opublikowania materiału muzycznego.
Nie wystarczy trafić na playlistę Spotify
Należy pamiętać, że działania marketingowe muszą być realizowane nieustannie. Jeżeli utwór trafi na playlistę, trzeba także poinformować o tym potencjalnych odbiorców, wykorzystując do tego celu np. strony www i portale społecznościowe. Dobrym krokiem jest także zachęcanie fanów do słuchania utworów i albumów i do ich udostępniania. W ten sposób równolegle do działań realizowanych przez Independent Digital muzycy zwiększają swoje zasięgi.