Stację kontroli pojazdów musi odwiedzić raz w roku każdy właściciel pojazdu. Badanie auta jest obowiązkowe i ma na celu ocenę stanu auta, które porusza się po polskich drogach. W przypadku jakichkolwiek usterek samochód nie przechodzi kontroli i nie można nim jeździć do czasu jego naprawy. Okresowe badania w stacji kontroli pojazdów mają na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach.
Kierowcy mogą wybierać stacje kontroli pojazdów według swojego uznania. Okazuje się, że wszystkie muszą być odpowiednio dostosowane do przeprowadzania analizy stanu aut. Patrząc na instrumenty mające „badać” auto, nie musimy dokonywać wyboru, bo każdy taki obiekt musi być wyposażony w te najlepszej jakości. Stacje kontroli pojazdów są przecież autoryzowane przez Urząd Dozoru Technicznego.
Różnica może jednak polegać na jakości obsługi czy rzetelności pracowników, którzy takie badanie wykonują. Pod względem kwalifikacji nie ma oczywiście mowy o najmniejszych uchybieniach, chodzi raczej o kompetencje i cechy osobowości, które mogą nam się mniej lub bardziej podobać. Pamiętajmy, że bez względu na lokalizację obiektu, w którym wykonamy okresowy przegląd auta, za takowy zapłacimy tyle samo. Nie musimy więc szukać stacji zgodnie z kryterium, jakim jest cena. W tym przypadku nie ma to zupełnie żadnego znaczenia.
Okazuje się jednak, że wolimy miejsca, w których jesteśmy odpowiednio obsłużeni. Widać wyraźnie, że nastąpiła spora zmiana w kwestii jakości obsługi klienta w różnych sektorach rynku. Już dawno minęły czasy, w których to obiekt handlowy czy usługowy był „górą”. W obliczu ogromnej konkurencji dzisiaj to klient ma wymagania. Każda stacja kontroli pojazdów powinna wiec dbać nie tylko o standardy techniczne realizowanych usług, ale też zadowolenie klienta, patrząc na jakość obsługi.
Idealny pracownik stacji kontroli pojazdów
Jeśli wiemy już, że każda stacja kontroli pojazdów musi działać zgodnie z wytycznymi, a jej profesjonalizm opatrzony jest autoryzacją Urzędu Dozoru Technicznego oraz niezbędnymi pozwoleniami, zwróćmy uwagę na obsługę klienta.
Bez względu na lokalizację funkcjonowania obiektu, czy jest to stacja kontroli pojazdów w Warszawie, Gdańsku, a może w Płocku, zatrudnieni pracownicy muszą wykazywać określone kompetencje. Oprócz kwalifikacji zawodowych ważne jest podejście do klienta. Podczas przeprowadzanego badania, pracownik powinien skazywać właścicielowi pojazdu ewentualne usterki czy wady i tłumaczyć konieczność ich napraw. Powinien odpowiadać też na wszelkie pytania klienta. Ten powinien mieć pewność, że samochód trafił w „dobre ręce” i zostanie rzetelnie sprawdzony.