Odpowiednia ekspozycja i prezentacja sprzedawanych dóbr to klucz do sukcesu. Jeśli chcesz natychmiastowo wzbudzić zainteresowanie klienta, powinieneś zapoznać się z tak zwanymi standami reklamowymi. Czym one są i jak je stosować?
Standy reklamowe to inaczej stojaki, których zadaniem jest odpowiednio eksponować nasze produkty i zachęcać do ich zakupu. Istnieje wiele rodzajów i kształtów standów, ale te najczęściej spotykane swoim wyglądem przypominają regały, na których ustawiamy towary. Oprócz tego, na standach często widnieje logo firmy oraz zawarte są dodatkowe informacje o produktach, tak by klienci w łatwy sposób mogli poszerzyć swoją wiedzę o eksponowanych rzeczach.
Gdzie można się na nie natknąć? Jednym z miejsc, w którym mamy do czynienia ze standami są konferencje. W takich przypadkach służą one do eksponowania tak zwanych materiałów POS. Jest to rodzaj drukowanych przekazów, które charakteryzują się niewielkimi rozmiarami. Do tego typu materiałów zaliczamy ulotki, gazetki informacyjne oraz katalogi. Ta forma reklamy nie jest w żaden sposób nachalna i dlatego klienci dobrze ją odbierają. Biuletyny to przede wszystkim prosty przekaz informacyjny pozbawiony haseł, które mogą negatywnie wpływać na emocje odbiorców. Tego typu stojaki znajdują zastosowanie również w sklepach stacjonarnych. Często można się na nie natknąć też w takich miejscach jak urzędy i siedziby firm, gdzie na standach znajdziemy masę ulotek i folderów informacyjnych, a także w urzędach, w których w ten sposób umieszczane są broszury i miejscowe gazety.
Inną formą, która w wydajny sposób może zwiększyć zainteresowanie produktem, jest współpraca z zespołem hostess. Osoby zatrudnione w tym charakterze mogą wręczać ulotki informacyjne klientom w sposób bezpośredni, co pozytywnie wpływa na potencjalnych kupców. Dobrze wyszkolone i doświadczone hostessy z pewnością skuteczniej będą zwiększać sprzedaż produktów, jednak trzeba pamiętać, że koszty ich zatrudnienia przewyższają te związane z zakupem standów reklamowych.