Chłopcy z Placu Broni scenariusz lekcji

„Chłopcy z Placu Broni” – scenariusz lekcji, który zachwyci uczniów

Młodzi ludzie nieustannie poszukują wzorców, które mogłyby stać się dla nich postaciami godnymi naśladowania. Potrzebują autorytetów i chętnie sięgają po literaturę, która „dostarcza” pozytywnych przykładów. Powieścią, która bez wątpienia porywa ciekawą akcją i świetnie przedstawionymi bohaterami, mającymi szansę stać się wartościowymi punktami odniesienia w poszukiwaniach ideałów, jest lektura „Chłopcy z Placu Broni”. Scenariusz lekcji, który z łatwością znajdziesz online, pozwoli przybliżyć młodym osobom świat wartości oczami Ferenca Molnára.

Oto „Chłopcy z Placu Broni” – scenariusz lekcji języka polskiego

Do przeprowadzenia ciekawej lekcji o chłopcach uwielbiających bawić się na Placu Broni uczniom wystarczy znajomość lektury oraz… kilka kłębków sznurka. Tyle potrzeba, aby zaciekawić historią grupy nastolatków z Budapesztu. Celem lekcji, który przyświeca dostępnemu scenariuszowi, jest jak najlepsze omówienie książki. Wnikliwa analiza wydarzeń i symboli pozwoli odkryć to, co nie jest widoczne przy pierwszym czytaniu warstwy fabularnej. „Chłopcy z Placu Broni” – scenariusz lekcji daje możliwość zapoznania się nie tylko z tytułową gromadą młodzieńców, ale też z tymi, którzy w toku akcji stają naprzeciw im, czyli Czerwonym Koszulom (chłopcom z Ogrodu Botanicznego, nazywanych także Czerwonoskórymi). Dzięki ciekawie poprowadzonej lekcji uczniowie mają szansę zaobserwować, jak funkcjonują wspólnoty i czym powinni kierować się członkowie jednej drużyny.

„Chłopcy z Placu Broni” – scenariusze lekcji do wykorzystania w sali lekcyjnej

Jak najlepiej pokazać, jak działa wspólnota, jak obrazować więzi? W edukacji można puścić wodzę fantazji. Jeśli chodzi o lekturę „Chłopcy z Placu Broni”, scenariusze lekcji mogą być różne, od tych nudnych, podających treści, po aktywizujące. Jak już zostało wspomniane, do ciekawej lekcji czasami wystarczy kawałek sznurka. Aby uczniowie mogli lepiej przyjrzeć się temu, jak działa grupa i jej członkowie, powinni najpierw zastanowić się, jak wyglądają relacje pomiędzy chłopcami z Placu Broni a Czerwonymi Koszulami. To właśnie moment na użycie pociętego na kawałki sznurka lub włóczki. Zadaniem uczniów jest zaprezentowanie więzi pomiędzy chłopcami z obu grup. Jak tego dokonać? W postaci pracy plastycznej połączyć sznurkami poszczególne postaci. Sznurek to oczywiście symbol więzi. Siatka utworzona z jego kawałków idealnie ukaże, jak funkcjonują wspólnoty i jak silne, ale i czasami poplątane relacje ich łączą.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *