Strona internetowa jest miejscem, które ma pełnić konkretną funkcję. W szczególności dotyczy to stron firmowych będących istotnym elementem w budowaniu wizerunku i pozyskiwaniu nowych klientów. Dlatego podpowiadamy, jakie wymagania powinna spełniać strona internetowa Twojej firmy.
Responsywność i dopasowany UX
Dzisiaj znaczną część ruchu na stronach internetowych stanowi ruch mobilny. Nie ma tutaj nic dziwnego, ponieważ na każdym kroku możemy spotkać osoby, które załatwiają dużo spraw przy użyciu smartfona. Jednak żeby to zrobić wymagane jest odwiedzenie poszczególnych serwisów. Dlatego strona działać bezbłędnie na urządzeniach o różnych rozdzielczościach, zaczynając od telefonów, a kończąc na tabletach i komputerach. Responsywność strony idzie w parze z dopasowanym UX, który przekłada się na czytelność strony i komfort jej obsługi.
Co ważne strona pod kątem UX jest projektowana od samego początku. Dlatego strony korporacyjne, czy nawet klasyczne landing page są przygotowane w sposób przemyślany i ustalony z klientem. Wszystko po to, żeby mogły one skutecznie pełnić swoją funkcję. Jest to istotny czynnik, na którym opiera się tworzenie stron internetowych.Warszawa jest miastem, w którym możemy znaleźć właściwych specjalistów mających doświadczenie w zakresie tworzenia funkcjonalnych i nowoczesnych stron www.
Szybkość działania strony a użytkownicy i wyszukiwarki
Szybkość stron internetowej jest jednym z kluczowych czynników przekładających się na komfort jej użytkowania. Ponadto prędkość działania strony wpływa na jej odbiór zarówno przez użytkowników jak i wyszukiwarki. Prawie każdy z nas nie raz miał do czynienia z wolno działającą stroną, która nie chciała się otworzyć w oknie przeglądarki. Taki moment jest wyjątkowo irytujący i powoduje zamknięcie tej strony, co potencjalnie daje przewagę konkurencji mającej nowoczesną i szybką stronę internetową. Dlatego zawartość strony powinna być umiejętnie renderowana, co pozwoli obniżyć czas jej załadowania. Ponadto zasoby w postaci grafik i zdjęć powinny być skompresowane.