na czym polega subskrypcja

Czy model subskrypcyjny ma szansę rozwinąć się w Polsce?

Innowacyjność w biznesie wcale nie musi polegać na inwestowaniu sporych sum w zaawansowane technologicznie systemy i urządzenia. Często polega ona na poszukiwaniu lepszych, bardziej opłacalnych metod działalności.

Kryteria te spełnia model subskrypcyjny, na który decyduje się coraz więcej firm sprzedających i dostarczających rozmaitych sprzęt: komputery, telefonu komórkowe, tablety, maszyny przemysłowe etc.

Na czym polega subskrybcja?

Na wynajmie wspomnianych produktów. Klient, zgłaszający się do Ciebie po konkretne urządzenie, może skorzystać z czegoś na kształt abonamentu, podpisywanego na konkretny okres (np. na rok). Polega on na wynajmie sprzęty za stałą, miesięczną opłatę. Po zakończeniu subskrypcji może ona produkt zwrócić, wykupić lub przedłużyć wynajem.

Dla wielu firm jest to świetny sposób na poprawę swoich wyników finansowych i znaczne zwiększenie zainteresowania proponowaną ofertą. Dla klientów to z kolei okazja na zyskanie nowoczesnego sprzętu przy znacznym ograniczeniu wydatków.

Czy biznes subskrypcyjny to przyszłość?

 

Wiele wskazuje na to, że takie podejście do prowadzenia działalności to dla wielu firm szansa na lepszą przyszłość. Także subskrypcja w Polsce zdaje się rozwijać coraz dynamiczniej. Wynika to, rzecz jasna, z wszystkich korzyści, jakie oferuje.

  • Łatwa obsługa – zarządzanie wynajmem nie wymaga większych nakładów. Gwarantują to obecne technologie, dzięki którym Twoja firma utrzymuje stałą kontrolę nad całym procesem.
  • Przystępna oferta – decydując się na wynajem, możesz liczyć na większe zainteresowanie ze strony klientów. Wykupowanie subskrypcji jest dla nich bowiem niezwykle korzystne, dlatego możesz liczyć na znacznie większą liczbę zamówień, niż ma to miejsce w przypadku klasycznej sprzedaży.
  • Pozytywny wpływ na środowisko – wynajem znacząco wydłuża cykl życia wielu przedmiotów, co w znaczący sposób ogranicza ilość generowanych śmieci. To między innymi właśnie przez ekologiczny charakter biznes subskrypcyjny często jest określany jako technologia jutra.
  • Dodatkowa szansa na zarobek – zyskujesz nie tylko za sprawą miesięcznych opłat za abonament. Swoją ofertę możesz urozmaicić za sprawą usług dodatkowych. Jakich? Wśród nich wymienić trzeba między innymi serwis, ubezpieczenie czy też wydłużoną gwarancję.

Subskrypcje są korzystne dla obu stron, dlatego nikogo nie powinien dziwić fakt, iż w ostatnim czasie stały się one tak popularne. Co więcej – nic nie wskazuje na to, by w najbliższej przyszłości miało się to zmienić.